Sådan kommer I i gang med strategisk kompetenceudvikling Video: Når beskæftigelsesmedarbejderne skal sætte fagligheden i spil og arbejde mere borgerorienteret og mindre regelorienteret, så kræver det, at man går strategisk til værks med kompe...
”Hallo, en af mine medarbejdere er ved at blive sygemeldt” Indsats med at omlægge beskæftigelsesindsatsen i Viborg har resulteret i, at færre borgere er sygemeldt i længere tid.
I Viborg møder borgeren kun én medarbejder På jobcenteret i Viborg kan de fleste medarbejdere både tage rollen som mentor, coach, virksomhedskonsulent og myndighedsperson.
32 jobcentre fik indspark til strategisk kompetenceudvikling Når jobcentrene skal arbejde mindre regelorienteret og mere borgerrettet bliver medarbejdernes faglighed en vigtig brik, som jobcentrene skal have øje for at udvikle.
Fagprofiler er et godt redskab til at få en åben dialog om faglighed Hvad er det særlige, vi kan hos os? Det kan fagprofilerne hjælpe ledere og medarbejdere på beskæftigelsesområdet til at blive endnu skarpere på. Tag med til Gladsaxe, som zoomer ind på be...
Sådan arbejder I med faglige profiler i jobcentrene Når I vil arbejde med strategisk kompetenceudvikling i jobcenteret, kan I finde inspiration i en række basiskompetencer og specialiserede faglige profiler.
Udviklingsprofilen Udviklingprofilen opsamler ny og eksisterende viden, der løfter praksis ud fra evidens og dokumentation.
Kompetencematchprofilen Kompetencematchprofilen løfter borgernes kompetencer, så de bedre matcher arbejdsmarkedets behov.
Basiskompetencer Alle medarbejdere i jobcentrene skal have en række basiskompetencer, som tager udgangspunkt i kerneopgaven. Basiskompetencerne er grundlaget, som man kan bygge ovenpå med fire specialiser...
Virksomhedsprofilen Virksomhedsprofilen sætter fokus på virksomhedernes behov og er bindeled mellem virksomheder og jobcenter, når der skal rekrutteres nye medarbejdere.
Fire anbefalinger til kompetenceudvikling i jobcentrene Seks fagprofiler beskriver, hvilke opgaver og kompetencer jobcentrene har brug for nu og i fremtiden. Her får I fire anbefalinger til, hvordan jobcentrene kan arbejde med kompetenceudvikl...
Chopi sikrer koordination og sammenhæng i borgerens indsats Fastholdelseskonsulent i Aarhus Kommune, Chopi Ata Salih, har rollen som tovholder og sikrer en koordineret indsats i forhold til bl.a. arbejdsgiver, egen læge, a-kasse, mentor, bostøtte ...
Tanja coacher unge så de finder deres kompetencer Tanja Bjerager hjælper som mentor i Furesø Kommune uddannelsesparate unge med at finde den helt rette hylde - i job eller på en uddannelse.
Karina er servicemindet: I kan altid ringe til mig Karina Christensen, rådgiver i Lejre Kommune, elsker at hjælpe virksomheder med at fastholde en medarbejder: ”Jeg kan altid bidrage med noget, som arbejdspladserne ikke ved.”