Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • Fremfærd
  • Den Kommunale Kompetencefond
  • Den opsøgende indsats
  • SPARK
  • Lederweb
  • PUF
  • Tryghedspuljen

Mere indhold om Folkeskole

Karrierelærer står under et træ i skolegården og taler med skoleleder og UU-vejleder

Karrierelærer bygger bro mellem skole og samfund

På Holluf Pile Skole skaber en ny funktion som karrierelærer bedre samarbejde og større sammenhæng mellem vejledning og undervisning.

Vejleder sammen med dansklærer i klasselokale

"Eleverne opdagede slet ikke de havde dansk"

Kan man gøre dansk mere praksisnært ved at tænke karrierelæring og innovation ind i faget? Ja, lyder det fra dansklærer og UU-vejleder.

""

Lillehammer viser vej til større fællesskab i skolen

I Lillehammer Kommune favner skoler og dagtilbud forskelligheder via fællesskabende pædagogik og et stærkt støttesystem.

""

Skoleleder: Giv de unge et bredt blik på deres muligheder

Praksisnær uddannelsesvejledning skal have lov at fylde, hvis de unges uddannelsesvalg skal udfordres, mener skoleleder.

KUI-leder og udskolingsleder går ned ad skolegang

Udskolingsleder og KUI-leder: ”Vi taler samme sprog”

I Fredericia har KUI og skolerne gode erfaringer med at koordinere tæt og søge fælles løsninger på vejledningsopgaven.

Skolebørn tegner en fælles tegning

Nyt projekt skal fremme fællesskabet i den almene skole

Hvad kan vi lære af norske erfaringer med at skabe en almen skole for flere? Det undersøger to skoler i nyt projekt, og erfaringerne deles løbende i en podcast.

""

Værsgo: 5 eksempler på kompetenceforløb i AI på skoler

Hvordan kan man sikre færdigheder i AI hos pædagogiske medarbejdere i grundskolen? Inspirationskatalog beskriver 5 gode cases fra praksis.

To børn går arm i arm ned ad en gang på en skolen

Få 6 anbefalinger til samarbejdet om anbragte børns skolegang

I ny rapport peger to børne- og ungdomsforskere på mulige veje til at styrke det tværfaglige samarbejde om anbragte børns skolegang.

Elev sammen med mor til fernisering på vejledningsforløb

Elever udforsker identitet og fremtidsdrømme

På Campusskolen i Ringsted lærer elever, at karrierer sjældent følger en lige vej, og at identitet og selvforståelse er nøglen til gode valg.

""

Sådan opsporer og hjælper du voldsudsatte børn og unge

Hvordan opsporer og hjælper man bedst børn og unge, der er udsat for vold og seksuelle overgreb? Nye læringsfilm fra VISO giver svar.

Skoleelever

Det giver pædagogisk håb at vi kan gøre noget ved uligheden

To forskere har fulgt hverdagen på en skole i et udsat område for at undersøge, hvordan man pædagogisk kan fremme elevers muligheder for deltagelse.

""

Sådan tager I fat på dialogen om stress på jeres skole

Nyt værktøjshæfte hjælper dialogen om stress på vej og giver værktøjer til forebyggelse.

pige-i-praktik-i-snedkerværksted

"Nu ved jeg hvad min far har lavet som ung"

Et vejledningsforløb med forældreinddragelse i Vesthimmerland har åbnet for snakken om job og uddannelse med mor og far derhjemme.

Skolepige sidder alene og ser på mobil

Anbragte børn kigger langt efter det normale

To forskere er gået tæt på anbragte børn for at få børnenes egne perspektiver på skolegang og trivsel.

""

"Børn og unge kan kun drømme om noget de kender til"

Lyt med, når to forfattere til lærebogen "Uddannelse og job" i ny podcast giver en smagsprøve på bogens centrale begreber og indhold.

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo