Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • Fremfærd
  • Den Kommunale Kompetencefond
  • Den opsøgende indsats
  • SPARK
  • Lederweb
  • PUF
  • Tryghedspuljen

Mere indhold om Folkeskole

""

Hvor meget kan man tillade sig at sprælle i undervisningen?

Hvor går grænsen for arbejdet med motivation? Og hvordan holder man liv i den didaktiske samtale? Aktionslæringsvejledere giver svar.

Hvordan skal AI hjælpe lærere i skolen?

Deltag i AI-laboratorie på skoleområdet

Har I lyst til at udforske, hvordan I kan bruge AI fremover, og hvordan AI vil påvirke relationen til eleverne? Så tilmeld jer workshop

Trørød skole

Ansvar og feedback-pligt giver engagement

Dansk- og matematiklærer skruede op for medbestemmelse og udfordrede elevernes præsentationer i tværfagligt aktionslæringsforløb.

Matematiklærer Andre Christensen

Barndomsbilleder af læreren kickstarter motivation

Det er ikke hver dag, en lærer bruger billeder af sig selv i undervisningen, men det viste sig at være et lille greb med en god effekt.

Voerladegårdskole Camilla og Helene

Læringssamtaler gør elever klogere på hvordan de lærer bedst

Camilla og Helene fra Voerladegårdskole sætter turbo på selvbestemmelsen i 3. og 4. årgang. Det giver både glæde og fordybelse.

""

Hjælp snemand Frost. Han smelter.

Sådan lød opfordringen i et aktionslæringsforløb i dansk og natur/teknik, som startede med små snemænd i skolens fryser.

Aktionslæringsvejleder og Chefkonsulent i EVA fortæller om, hvad der motiverer elever på mellemtrinnet

Elever på mellemtrinnet: Vi vil gerne være med til at bestemme

Det motiverer eleverne i 3.-6. klasse , når de oplever, at læreren griber deres ideer, og de får medindflydelse på undervisningen.

Karrierelærer står under et træ i skolegården og taler med skoleleder og UU-vejleder

Karrierelærer bygger bro mellem skole og samfund

På Holluf Pile Skole skaber en ny funktion som karrierelærer bedre samarbejde og større sammenhæng mellem vejledning og undervisning.

Karrierlæringsforskere Rie Thomsen og  Randi Boelskifte Skovhus går ned ad en gang på universitetet

God ledelse af karrierelæring i skolen. Se de 5 kendetegn

Skoleledere og KUI-ledere har sammen med to forskere sporet sig ind på, hvad der kendetegner god ledelse af karrierelæring.

Vejleder sammen med dansklærer i klasselokale

"Eleverne opdagede slet ikke de havde dansk"

Kan man gøre dansk mere praksisnært ved at tænke karrierelæring og innovation ind i faget? Ja, lyder det fra dansklærer og UU-vejleder.

""

Lillehammer viser vej til større fællesskab i skolen

I Lillehammer Kommune favner skoler og dagtilbud forskelligheder via fællesskabende pædagogik og et stærkt støttesystem.

""

Skoleleder: Giv de unge et bredt blik på deres muligheder

Praksisnær uddannelsesvejledning skal have lov at fylde, hvis de unges uddannelsesvalg skal udfordres, mener skoleleder.

KUI-leder og udskolingsleder går ned ad skolegang

Udskolingsleder og KUI-leder: ”Vi taler samme sprog”

I Fredericia har KUI og skolerne gode erfaringer med at koordinere tæt og søge fælles løsninger på vejledningsopgaven.

Skolebørn tegner en fælles tegning

Nyt projekt skal fremme fællesskabet i den almene skole

Hvad kan vi lære af norske erfaringer med at skabe en almen skole for flere? Det undersøger to skoler i nyt projekt, og erfaringerne deles løbende i en podcast.

""

Værsgo: 5 eksempler på kompetenceforløb i AI på skoler

Hvordan kan man sikre færdigheder i AI hos pædagogiske medarbejdere i grundskolen? Inspirationskatalog beskriver 5 gode cases fra praksis.

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo