Hvor meget kan man tillade sig at sprælle i undervisningen? Hvor går grænsen for arbejdet med motivation? Og hvordan holder man liv i den didaktiske samtale? Aktionslæringsvejledere giver svar.
Deltag i AI-laboratorie på skoleområdet Har I lyst til at udforske, hvordan I kan bruge AI fremover, og hvordan AI vil påvirke relationen til eleverne? Så tilmeld jer workshop
Ansvar og feedback-pligt giver engagement Dansk- og matematiklærer skruede op for medbestemmelse og udfordrede elevernes præsentationer i tværfagligt aktionslæringsforløb.
Barndomsbilleder af læreren kickstarter motivation Det er ikke hver dag, en lærer bruger billeder af sig selv i undervisningen, men det viste sig at være et lille greb med en god effekt.
Læringssamtaler gør elever klogere på hvordan de lærer bedst Camilla og Helene fra Voerladegårdskole sætter turbo på selvbestemmelsen i 3. og 4. årgang. Det giver både glæde og fordybelse.
Hjælp snemand Frost. Han smelter. Sådan lød opfordringen i et aktionslæringsforløb i dansk og natur/teknik, som startede med små snemænd i skolens fryser.
Elever på mellemtrinnet: Vi vil gerne være med til at bestemme Det motiverer eleverne i 3.-6. klasse , når de oplever, at læreren griber deres ideer, og de får medindflydelse på undervisningen.
Karrierelærer bygger bro mellem skole og samfund På Holluf Pile Skole skaber en ny funktion som karrierelærer bedre samarbejde og større sammenhæng mellem vejledning og undervisning.
God ledelse af karrierelæring i skolen. Se de 5 kendetegn Skoleledere og KUI-ledere har sammen med to forskere sporet sig ind på, hvad der kendetegner god ledelse af karrierelæring.
"Eleverne opdagede slet ikke de havde dansk" Kan man gøre dansk mere praksisnært ved at tænke karrierelæring og innovation ind i faget? Ja, lyder det fra dansklærer og UU-vejleder.
Lillehammer viser vej til større fællesskab i skolen I Lillehammer Kommune favner skoler og dagtilbud forskelligheder via fællesskabende pædagogik og et stærkt støttesystem.
Skoleleder: Giv de unge et bredt blik på deres muligheder Praksisnær uddannelsesvejledning skal have lov at fylde, hvis de unges uddannelsesvalg skal udfordres, mener skoleleder.
Udskolingsleder og KUI-leder: ”Vi taler samme sprog” I Fredericia har KUI og skolerne gode erfaringer med at koordinere tæt og søge fælles løsninger på vejledningsopgaven.
Nyt projekt skal fremme fællesskabet i den almene skole Hvad kan vi lære af norske erfaringer med at skabe en almen skole for flere? Det undersøger to skoler i nyt projekt, og erfaringerne deles løbende i en podcast.
Værsgo: 5 eksempler på kompetenceforløb i AI på skoler Hvordan kan man sikre færdigheder i AI hos pædagogiske medarbejdere i grundskolen? Inspirationskatalog beskriver 5 gode cases fra praksis.