Magasin

Fremfærd-magasin: Hvordan ser fremtidens velfærd ud?

Hvordan sikrer vi, at både medarbejdernes, borgernes og resten af samfundets ressourcer anvendes bedst muligt?

Af Fremfærd 01/06/2016
Fremfærd

Mere vægt på kvalitet i kerneopgaven skal få aktive borgere, dygtige medarbejdere og effektiv velfærd til at gå op i en højere enhed. Det er et af budskaberne i et fælles magasin fra KL og KTO, der sætter udviklingen af fremtidens kommunale velfærd til debat.

I alle landets kommuner står politikere, ledere og medarbejdere i de kommende år over for samme grundudfordring: at løse stadigt større velfærdsopgaver med høj kvalitet uden væsentlig flere ressourcer.

Skal det lykkes, forudsætter det nye effektive måder at løse kerneopgaverne på. Hvor vi sikrer, at både medarbejdernes, borgernes og resten af samfundets ressourcer anvendes bedst muligt. Hvor alle ikke bare er kritiske kunder i en velfærdsbutik, men så vidt muligt selv er med til at definere og skabe de rigtige løsninger.

I magasinet giver udvalgte aktører deres bud på løsninger og udfordringer samlet om temaerne:

  • Borgeren i centrum – mindre bruger mere borger
  • Innovation og kompetencer
  • Kerneopgave og tværfagligt samarbejde
  • Effektivitet og trivsel

Du kan gratis downloade magasinet ved at klikke på ikonerne til højre.

Download magasin nr. 1 fra Fremfærd
Download magasin nr. 2 fra Fremfærd

Forside