Skal I have hjælp til implementering af ny teknologi? Er der ny teknologi på vej i din kommune? Og vil I have viden og støtte til at skabe en inddragende proces? Så kan Fremfærd hjælpe.
"Hjælp, vi skal være kreative og spille rollespil" Legende tilgang til rekruttering skal give nye kolleger. Kom med til 30 timers innovationsværksted i Vejle.
Hvordan ændrer teknologien behovet for nye kompetencer? Teknologi kan være med til at sætte medarbejdernes faglighed i spil på nye måder – eller opleves som en forstyrrelse i hverdagen. Gennemtænkt kompetenceudvikling er afgørende for succes. ...
Hvad er formålet med og udbyttet af teknologien? Det er vigtigt at være klar over, hvilket problem teknologien skal løse, og hvilke sandsynlige gevinster der venter for enden af en vellykket implementering.
Hvordan påvirker teknologien hverdagens arbejde? Før teknologien indføres, er det vigtigt at være opmærksom på, hvordan den forventes at påvirke hverdagens opgaveløsning.
Hvordan skal vi samarbejde om god implementering? At indføre ny teknologi er en forandringsproces, der skal gennemføres med en grundig involvering af medarbejderne og et blik for at skabe sammenhængende løsninger på tværs.
Syv film om faglig ledelse Væksthus for Ledelse har udarbejdet syv film á ca. fem minutters varighed. Én til hver af de syv faglige ledelsesopgaver, som alle faglige ledere har til fælles.
Kolding vil styre efter borgerens centrum: 'Meningsfuld styring giver faglig frihed' Kolding Kommune har indført en ny styringspraksis, der som et kompas skal guide medarbejdere, ledere og politikere i mødet med borgeren. ”Vi skal tale om mennesker, ikke om paragraffer”. ...
Samskabt styring handler om tillid Glostrup kommunes kommunaldirektør og næstformanden i HovedMED fortæller i denne video, hvordan og hvorfor de har valgt at arbejde med Samskabt styring.
Forsker i borgerinddragelse: Vi skal vide, hvad vi vil med borgerne Hvad er ambitionen med at inddrage borgerne? Og hvilken grad af indflydelse på beslutningsprocesser er ledere og medarbejdere villige til at afgive? Det er to af de vigtigste spørgsmål, n...
Innovation i kommunerne handler om kerneopgaven – og medarbejderne går forrest Offentlige innovation handler ikke om perifere opgaver. Det handler om nye veje til at forbedre løsningen af de arbejdsopgaver, der skaber værdi for borgerne, viser nye tal. 'En posi...
Stafet 1: Data kan forbedre borgernes liv, men hvor er den etiske balance? Big data, algoritmer, kunstig intelligens. De digitale muligheder i kommunerne er mange, så hvordan skal samspillet mellem medarbejdere og algoritmer om borgernes liv være i fremtiden? De...
TRIO-samarbejdet – hvad er det, og hvordan gør man? Nyt materiale fra BFA Velfærd og Offentlig administration giver inspiration til TRIO-samarbejdet og fortæller om, hvordan man kan bruge samarbejdet som uformelt sparringsforum til at vend...
Folkemøde: Høje-Taastrup delte ud af erfaringer om mere kerneopgave og mindre bureaukrati Afbureaukratisering og forenkling kan lykkes bl.a. med samskabt styring, hvor medarbejderne inddrages i at fjerne det, der bøvler i hverdagen.
Mød to ambassadører for kerneopgaven: ”Vores rolle er at stille de dumme spørgsmål” Hvordan gearer man en stor organisation til at udvikle og fastholde fokus på at løse kerneopgaven? I Frederiksberg Kommune er svaret at uddanne medarbejdere til kerneopgaveambassadører. ...