![Råd 2](/sites/default/files/styles/wide/public/2017-12/rad-2-done.jpg.webp?itok=IQBQd7Bf)
Betjening: Forkort ventetiden
Skab effektiv betjening i åbningstiden og arbejdsro i andre tidsrum. Luk f.eks. for betjening i mindre tidsrum, som tager hensyn til borgerens hverdag.
Sådan gør du:
Lav åbningstider, der passer ind i de fleste borgeres hverdag. Hav f.eks. åbent for personlige henvendelser først og sidst på dagen.
Omvendt kan I vælge at lukke for fysiske og/eller telefoniske henvendelser i nogle tidsrum, så medarbejderne kan løse de opgaver, der kræver arbejdsro. På den måde er medarbejderne klar til at betjene borgerne, når de kommer ind ad døren, og I kan dermed gøre ventetiden kortere i åbningstiden.
Hvis I opdeler arbejdsdagen, bør I gøre åbningstiderne meget tydelige på hjemmesiden og jeres skilte. I kan også skærme borgermodtagelsen af uden for åbningstid ved f.eks. at trække et gardin for glasdøre eller -vinduer.
Gå videre til råd nr. 3: Indret rummet efter borgerens adfærd