Hav en medarbejder, som er opmærksom på og guider borgere ved ankomst og ventetid.
Læs mereSkab effektiv betjening i åbningstiden og arbejdsro i andre tidsrum. Luk f.eks. for betjening i mindre tidsrum, som tager hensyn til borgerens hverdag.
Læs mereLæg mærke til, hvordan borgerne bruger borgermodtagelsen, og tilpas rum og genstande derefter. Flyt f.eks. på placeringen af nummersystem og venteområde.
Læs mereSkab en afslappet stemning ved at indrette borgermodtagelsen med ´hjemlige´ ting, som f.eks. planter og bløde stole.
Læs mereGiv medarbejderne redskaber til at aflæse og betjene borgere med særlige behov. Lær f.eks. af lokale aktører, som kender typiske borgergrupper godt.
Læs mereBrug hjemmesiden til at vejlede og informere borgere inden et besøg. Fortæl f.eks., hvilke dokumenter borgerne skal medbringe ved nyt pas.
Læs mere