Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • Fremfærd
  • Den Kommunale Kompetencefond
  • Den opsøgende indsats
  • SPARK
  • Lederweb
  • PUF
  • Tryghedspuljen

Mere indhold om Borgerservice

Borgerservice i Aalborg

Sådan sikrer Aalborg digital inklusion for alle

Aalborg Kommune har sat en række tiltag i gang for at hjælpe digitalt udfordrede borgere helt i mål med deres it-bøvl.

Digital inklusion for alle borgere

Tværfagligt samarbejde skal sikre digital inklusion

Hvordan kan medarbejdere i Borgerservice støtte velfærdens frontmedarbejdere i at sikre digital inklusion for alle borgere?

Medarbejder viser ældre borger, hvordan hun bruger sin ipad

Medarbejdere skal opleve færre digitale gråzoner

Der er hjælp på vej til de kommunale medarbejdere, der er helt tæt på borgere, som oplever digitale udfordringer.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Til dig som leder: Støt medarbejderne i brugen af dialogmaterialet

Som leder er det vigtigt, at du bakker op om brugen af dialogmaterialet og støtter medarbejderne i arbejdet med at forbedre praksis.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Viden på tværs af offentlige systemer og it-løsninger

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne ønsker hjælp på tværs af offentlige systemer og it-løsninger.

Podcast om digitale fuldmagter

Hjælp borgere med digitale fuldmagter

Dette emne tager udgangspunkt i de dilemmaer, der kan opstå, når borgere ønsker hjælp til at oprette digitale fuldmagter.

Hjælp til borgere med private it-løsninger

Hjælp til borgere med private it-løsninger

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå når borgerne ønsker hjælp til deres private apps og it-løsninger.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Forventnings­afstemning med borgerne om digital hjælp

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Hjælp til digitalt udfordrede borgere - sæt dialogen i gang

Få hjælp til at starte og facilitere samtalen om de svære dilemmaer, som opstår i mødet med digitalt udfordrede borgere.

https://vpt.dk/projekt/hjaelp-til-digitalt-udfordrede-borgere

Adgang til borgeres data og hensyn til GDPR

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når medarbejderne får adgang til borgernes data og skal tage hensyn til GDPR.

hjælp til digitalt udsatte borgere

Hjælp med borgerens hardware og udstyr

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne efterspørger hjælp til deres it-hardware og elektroniske udstyr.

Juridisk baggrund til alle 6 emner

Her finder I det juridiske baggrundsmateriale til alle 6 emner om hjælp til digitalt udsatte borgere.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Tydelighed om serviceniveauet er vigtigt i mødet med digitalt usikre borgere

Forventningsafstem i jeres team om serviceniveauet, så er det lettere at skabe en god og ensartet hjælp til digitalt usikre borgere.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Materiale til dialog om digitalt udfordrede borgere

Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan dialogværktøj støtte jeres arbejde med at hjælpe digitalt udfordrede borgere.

Anna de Boer - Fremfærd på Folkemøde 2023

Tre gode råd til at få alle med i digitaliseringen

Hver fjerde voksne døjer med selvbetjeningen i et digitaliseret samfund. Erfaren digital stifinder peger på vigtige veje til at lykkes.

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo