Hele arbejdspladsen skal tage imod den nyansatte Borgercenter eksperimenterer med en bedre onboarding – erfaringerne kan bruges af alle typer arbejdspladser.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.
Kender du typen? Borgerservice har succes med enneagrammet Trivslen blandt medarbejderne er god, og konflikterne med borgere er på et minimum. Borgerservice arbejder med personlighedstyper.
Om projektet "Nøglen til en god start" Bedre introduktions- og mentorordninger skal skabe en god start for nyuddannede socialrådgivere.
Digital inklusion: Se oplæg fra stafet 3 Alle borgere skal have en chance for at begå sig i det digitale samfund. Derfor skal kommuner og medarbejdere i højere grad se på, hvordan de sikrer digital inklusion af alle.
Pointer fra stafet 3 om digital inklusion Hvordan kan kommunerne sikre digital inklusion af alle borgere, når både kommunikation, betjening og sagsbehandling bliver mere digitaliseret? Det var i fokus på sidste temadag i "Di...
Stafet 3: Digital inklusion kræver nyt blik på borgernes startlinje Hvad skal der til for, at alle borgere uanset deres udgangspunkt kan være en del af den digitale virkelighed? Det var i fokus på virtuel temadag om digitalisering i kommunerne.
Fremtidens digitale kompetencer: Se oplæg fra stafet 2 "Digital stafet i kommunerne" er tre temadage, hvor digitalisering og ny teknologis indvirkning på kommuner og medarbejdere er i centrum.
Pointer fra stafet 1: Debat om brugen af data i kommunerne Hvor ligger den etiske balance i brugen af borgernes data? Det var til debat på det første af tre temamøder om digitalisering i kommunerne, som Fremfærd Borger arrangerer.
Teknologi og digitalisering er i fokus på tre temamøder Teknologien og digitaliseringen er her. Så hvordan kan kommunerne bruge de nye muligheder og samtidig sikre en ordentlig og etisk forsvarlig balance? Og hvad kræver det af medarbejderne? ...
De rette kompetencer kan øge sikkerhedskulturen i kommunerne Kommunerne vil gerne undgå sikkerhedsbrud, og at borgernes personlige oplysninger bliver kompromitteret. For at lykkes med det kan kommunerne understøtte medarbejdernes kompetencer med væ...
Mød Kiri - chatbotten der hjælper borgerne med at finde svar Roskilde Kommune var i april den første kommune til at tilbyde borgerne chatbotten Kiri. Kommunen håber, at den digitale assistent med tiden vil overtage en del af arbejdet med at besvare...
Organisering: Fem tips til at gøre jer stærkere i informationssikkerhed En række kommuner har sat sig sammen og defineret gode eksempler på adfærd, der kan hjælpe til en stærk kultur for informationssikkerhed. Et vigtigt aspekt af det, drejer sig om organiser...
Teknik: Otte tips til at gøre jer stærkere i informationssikkerhed God systemadfærd er centralt, når I skal arbejde med at gøre jeres kultur for informationssikkerhed stærkere. En række kommuner har sat sig sammen og peget på, hvor der ofte er behov for ...
Fysisk indretning: Otte tips til at gøre jer stærkere i informationssikkerhed En række kommuner har sat sig sammen og defineret gode eksempler på adfærd, der kan hjælpe til en stærk kultur for informationssikkerhed. En hensigtsmæssig indretning i jeres lokaler kan ...