Til dig som leder: Støt medarbejderne i brugen af dialogmaterialet Som leder er det vigtigt, at du bakker op om brugen af dialogmaterialet og støtter medarbejderne i arbejdet med at forbedre praksis.
Viden på tværs af offentlige systemer og it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne ønsker hjælp på tværs af offentlige systemer og it-løsninger.
Hjælp borgere med digitale fuldmagter Dette emne tager udgangspunkt i de dilemmaer, der kan opstå, når borgere ønsker hjælp til at oprette digitale fuldmagter.
Hjælp til borgere med private it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå når borgerne ønsker hjælp til deres private apps og it-løsninger.
Forventningsafstemning med borgerne om digital hjælp Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere - sæt dialogen i gang Få hjælp til at starte og facilitere samtalen om de svære dilemmaer, som opstår i mødet med digitalt udfordrede borgere.
Adgang til borgeres data og hensyn til GDPR Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når medarbejderne får adgang til borgernes data og skal tage hensyn til GDPR.
Hjælp med borgerens hardware og udstyr Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne efterspørger hjælp til deres it-hardware og elektroniske udstyr.
Juridisk baggrund til alle 6 emner Her finder I det juridiske baggrundsmateriale til alle 6 emner om hjælp til digitalt udsatte borgere.
Tydelighed om serviceniveauet er vigtigt i mødet med digitalt usikre borgere Forventningsafstem i jeres team om serviceniveauet, så er det lettere at skabe en god og ensartet hjælp til digitalt usikre borgere.
Materiale til dialog om digitalt udfordrede borgere Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan dialogværktøj støtte jeres arbejde med at hjælpe digitalt udfordrede borgere.
Tre gode råd til at få alle med i digitaliseringen Hver fjerde voksne døjer med selvbetjeningen i et digitaliseret samfund. Erfaren digital stifinder peger på vigtige veje til at lykkes.
Alle skal med: Digital inklusion giver lige adgang til velfærd Digitalisering skal være en tryg oplevelse for borgerne, og ingen skal efterlades. Det var nogle af pointerne ved debat om digital inklusion.
Hele arbejdspladsen skal tage imod den nyansatte Borgercenter eksperimenterer med en bedre onboarding – erfaringerne kan bruges af alle typer arbejdspladser.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.