Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • SPARK
  • Fremfærd
  • Lederweb
  • PUF

Mere indhold om Borgerservice

Hjælp til digitalt udsatte borgere

Forventnings­afstemning med borgerne om digital hjælp

Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Kursus i at hjælpe digitalt udfordrede borgere

Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan du få støtte til at hjælpe digitalt udfordrede borgere.

Anna de Boer - Fremfærd på Folkemøde 2023

Tre gode råd til at få alle med i digitaliseringen

Hver fjerde voksne døjer med selvbetjeningen i et digitaliseret samfund. Erfaren digital stifinder peger på vigtige veje til at lykkes.

Digitaliseringen skal være lige for alle

Alle skal med: Digital inklusion giver lige adgang til velfærd

Digitalisering skal være en tryg oplevelse for borgerne, og ingen skal efterlades. Det var nogle af pointerne ved debat om digital inklusion.

velkommen

Hele arbejdspladsen skal tage imod den nyansatte

Borgercenter eksperimenterer med en bedre onboarding – erfaringerne kan bruges af alle typer arbejdspladser.

Digital inklusion

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.

Viden om personlighedstyper hjælper Borgerservice

Kender du typen? Borgerservice har succes med enneagrammet

Trivslen blandt medarbejderne er god, og konflikterne med borgere er på et minimum. Borgerservice arbejder med personlighedstyper.

Introduktionsforløb for socialrådgivere der virker

Om projektet "Nøglen til en god start"

Bedre introduktions- og mentorordninger skal skabe en god start for nyuddannede socialrådgivere.

Digital stafet i kommunerne

Digital inklusion: Se oplæg fra stafet 3

Alle borgere skal have en chance for at begå sig i det digitale samfund. Derfor skal kommuner og medarbejdere i højere grad se på, hvordan de sikrer digital inklusion af alle.

digital stafet

Pointer fra stafet 3 om digital inklusion

Hvordan kan kommunerne sikre digital inklusion af alle borgere, når både kommunikation, betjening og sagsbehandling bliver mere digitaliseret? Det var i fokus på sidste temadag i "Di...

Digital stafet i kommunerne

Stafet 3: Digital inklusion kræver nyt blik på borgernes startlinje

Hvad skal der til for, at alle borgere uanset deres udgangspunkt kan være en del af den digitale virkelighed? Det var i fokus på virtuel temadag om digitalisering i kommunerne.

Digital stafet

Fremtidens digitale kompetencer: Se oplæg fra stafet 2

"Digital stafet i kommunerne" er tre temadage, hvor digitalisering og ny teknologis indvirkning på kommuner og medarbejdere er i centrum.

digital stafet

Pointer fra stafet 1: Debat om brugen af data i kommunerne

Hvor ligger den etiske balance i brugen af borgernes data? Det var til debat på det første af tre temamøder om digitalisering i kommunerne, som Fremfærd Borger arrangerer.

digital stafet

Teknologi og digitalisering er i fokus på tre temamøder

Teknologien og digitaliseringen er her. Så hvordan kan kommunerne bruge de nye muligheder og samtidig sikre en ordentlig og etisk forsvarlig balance? Og hvad kræver det af medarbejderne? ...

God sikkerhedskultur i kommunerne til debat

De rette kompetencer kan øge sikkerhedskulturen i kommunerne

Kommunerne vil gerne undgå sikkerhedsbrud, og at borgernes personlige oplysninger bliver kompromitteret. For at lykkes med det kan kommunerne understøtte medarbejdernes kompetencer med væ...

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt SPARK
  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo