Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • SPARK
  • Fremfærd
  • Lederweb
  • PUF

Mere indhold om Jobcenter

Forenklet beskæftigelsesindsats

Erfaringer fra Forenklet beskæftigelsesindsats

Dyk ned i den viden og læring, der er kommet ud af Fremfærd-projektet Forenklet beskæftigelsesindsats.

Digitale veje til job

Invitation: Styrk jeres borgervendte digitale løsninger

Vil I have mere ud af jeres borgerrettede digitale løsninger? Og vil I have sparring og netværk med andre kommuner? Så deltag i nyt projekt.

Digitale veje til job

Digitale redskaber styrker lediges vej til job

Log ind på en digital platform, og se videoer om at skrive cv og ansøgning, inden mødet med rådgiveren i jobcenteret.

Demokratihjælpere i Aarhus

Kærligt skub til unge ledige: Bliv demokratimedhjælper

Unge på uddannelseshjælp i Aarhus kommer i job eller uddannelse efter ansættelse som "Demokratimedhjælpere".

Katrin Leicht Schnor

Sådan lærer vi bedst i nyt job

Forbedr introforløb for nye medarbejdere i din organisation.

Digitale veje til job

Digitale løsninger skal hjælpe ledige i job

Den digitale udvikling skal i højere grad hjælpe og understøtte medarbejdere og ledere i beskæftigelsesindsatsen.

Min dør står altid åben

Sådan gør I: Introduktionsforløb der virker

Få de bedste tips til en bedre start for nyuddannede socialrådgivere.

Mette Thomsen

Medarbejder fandt stressværktøjer på nettet: Nu udbredes de til hele forvaltningen

Hvorfor har vi ingen procedurer for, hvordan man forebygger stress-sygemeldinger? Det spørgsmål sendte arbejdsmiljøgruppen på jagt efter ny viden.

Renée Fanøe-Christensen socialrådgiver

Thisted går nye veje: Det skal være tydeligt, at man udvikler sig

Thisted vil være bedre til at give nyuddannede socialrådgivere en god start på arbejdslivet, og derfor har de set deres introforløb og mentorroller efter i sømmene.

Nyuddannenede socialrådgivere Lotte Andersen

Kom selv i gang: Tag godt imod nyuddannede socialrådgivere

Find ud af, hvad der kendetegner den nye generation af socialrådgivere, og hvad det stiller af krav til jer som arbejdsplads.

onboarding af nyuddannede socialrådgivere

Meningsfuldhed og udvikling er nøglen til fastholdelse

Kommuner eksperimenterer med at skabe en bedre start for nyuddannede socialrådgivere. Det skaber trivsel og tilknytning til arbejdspladsen, bedre hjælp til borgerne, og så er der både tid...

Næsved

Selvledelse kræver nye roller af medarbejdere og ledere i Næstved

I Center for Arbejdsmarked er medarbejdernes vurdering og deres evner til at finde løsninger sammen med borgerne blevet styrket. Selvledelse og resultatteams er nøgleord, og medarbejdere ...

Undersøgelsen på tværs af afdelinger gav aha-oplevelser

Jobcenter udvikler beskæftigelses­indsatsen på tværs af teams

Der er kommet vigtig ny viden på bordet om arbejdsgangene i det tværgående samarbejde, når sygemeldte borgere bliver til raskmeldte ledige. Det er et af de foreløbige resultater i Lyngby-...

Strategisk kompetenceudvikling

Sådan kommer I i gang med strategisk kompetenceudvikling

Video: Når beskæftigelsesmedarbejderne skal sætte fagligheden i spil og arbejde mere borgerorienteret og mindre regelorienteret, så kræver det, at man går strategisk til værks med kompe...

Medarbejderne genlærer og udvikler nye kompetencer

Borgerfokus kræver ny kultur, hvor medarbejderne må og kan tænke selv

I Vesthimmerlands Kommune har man i beskæftigelsesindsatsen længe arbejdet sig væk fra regelstyring og hen mod stærkere borgerfokus. Det kræver, at medarbejderne genlærer kompetencer og u...

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt SPARK
  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Cookies
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo