Fjerde fase: Prioriteringer og indsatsområder
Trivselsprocessens fjerde fase sætter fokus på, hvilke prioriteringer og indsatsområder man som arbejdsplads kan arbejde videre med for at opnå en bedre trivsel i hverdagen.
En række væsentlige overvejelser knytter sig til den fjerde fase. Spørg for eksempel jer selv:
- Hvilke forhold ligger inden for og uden for vores rum til at handle?
- Hvilke temaer vil vi arbejde videre med?
- Hvilke konkrete handlinger øger vores trivsel? Og hvad er vores mål med dem?
- Hvem gør hvad, hvornår og hvordan i forhold til hvem?
Som inspiration kan du her læse eksempler fra andre kommuner på, hvordan de har gjort:
Egedal Kommune: Videofeedback giver større refleksion, kvalitet og trivsel i opgaveløsningen
Randers Kommune: Fra gruppe til team – trivsel gennem teamudvikling.
Kolding Kommune: Større forståelse og gensidig respekt gennem jobbytte fra første dag
Aalborg Kommune: Opgaveoverblik og fokus på kerneopgaven sænker oplevelsen af arbejdsmængden
Odder Kommune: Trivsel gennem udvikling af lederteam
Brøndby Kommune: Gør trivselsmålingen nærværende og handlingsrettet