Digital inklusion kræver målrettet hjælp Alt for mange ældre har svært ved at bruge digitale løsninger. I Aarhus målretter Borgerservice hjælpen og kører ud til borgerne.
Gode tværfaglige borgermøder - hvad kan vi lære af andre? Få forskellige mødemodeller og erfaringer fra kommuner, der arbejder med tværfaglige borgermøder for at styrke samarbejdet i de faste teams.
Civilsamfund og hjemmeplejen skal mødes på messe Hvordan får man civilsamfundet bedre integreret med ældreplejen? I København vil man afholde en civilsamfundsmesse for at bekæmpe ensomhed.
Invitation: Gratis workshop om unge og arbejdskultur Hvordan kan vi tiltrække og tilknytte flere unge på sundheds- og ældreområdet – og hvad betyder mest for de unge i mødet med arbejdspladsen og ledelsen?
Ældreloven er vedtaget - nu opstår alle dilemmaerne Hvad betyder helhedspleje og selvbestemmelse? 48 kommuner delte erfaringer, viden og dilemmaer om udviklingen i ældreplejen på Vidensdag i Nyborg.
Her deltager visitator i tværfaglige møder i hjemmeplejen Kom med til tværfaglig konference i Aarhus Kommune og se, hvad der sker, når man inviterer alle fagligheder ind i ét rum.
Beboerkonferencen sikrer trivsel for borgere og medarbejdere En borger i mistrivsel giver en medarbejder i afmagt. Derfor anvender Silkeborg Hjemmepleje en mødemetode, der kommer "bag om" adfærden.
Borgerteammødet sikrer koordinering af indsatser i hjemmeplejen Se hvordan ugentligt borgerteammøde mellem forskellige faggrupper giver mere sammenhængende borgerforløb i Sønderborg Hjemmepleje.
Se webinar: AI i ældreplejens dokumentation - hvad kræver det? Få indsigt i de behov medarbejdere oplever, når de skal bruge AI i deres hverdag, og hør 3 kommuners erfaringer med prototypeafprøvninger.
Borgerens oplevelse er forskellen på elektronik og velfærdsteknologi Hvis teknologi skal gøre en forskel, kræver det en løbende dialog om kerneopgaven, siger forfatter og debattør Anders Seneca.
Teknologien skal være attraktiv for borgeren – ellers lykkes vi ikke Medicinrobotter og skærmopkald frigiver tid og ressourcer, som i stedet kan bruges til den nære pleje, viser erfaringer fra Haderslev.
Webinar: AI i ældreplejens dokumentation - hvad kræver det? Hvilke behov kan medarbejdere forventes at opleve, når de skal bruge AI i deres hverdag, og hvordan tager man højde for dem i implementeringen?
Sydkorea vil også være "Klar til samtalen" Sydkorea vil lære af danske kommuners erfaringer med at sikre flest mulige borgere en død i overensstemmelse med egne ønsker.
Køkkenleder på Klarahus: Madklub skaber fællesskab Kom med til Klarahus Plejecenter på Nørrebro og hør køkkenleder Kristine Stensgaard Ploug fortælle om, hvad madklubben betyder for beboerne.
Kommuner: Madrejsehold kan forbedre borgernes livskvalitet Otte kommuner landet over får til efteråret sparring til, hvordan de kan styrke mad- og måltidsfællesskaber hos ældre og sårbare borgere.