Pædagoger i dagtilbud: Vi vil have ledelse tæt på Pædagoger sætter pris på nærvær, mod og høj faglighed hos deres leder, og så efterlyser de mere tid til den pædagogfaglige ledelse.
Pædagogfaglig ledelse kræver god dømmekraft og balance Hold altid fokus på den værdi, I skaber for børnene, når I skal balancere mellem modstridende krav, lyder råd fra ledelsesekspert
Nyt projekt sætter lup på børns ulige deltagelsesmuligheder Forskningsprojekt undersøger, hvordan man pædagogisk kan fremme muligheder for, at alle børn kan deltage i hverdagslivets fællesskaber.
Tal om fuldtid og lad løsningerne gro nedefra Halsnæs Kommune har gode resultater med at få flere op i tid på både børneområdet og socialområdet.
Pædagogisk personale: Det får vi ud af at gå op i tid Mere ro, fokus og nærvær for det pædagogiske personale. Det er nogle af gevinsterne, når flere går op i tid.
Med drømmeskema er flere gået op i tid i vuggestue Tilbuddet om mere indflydelse på egen vagtplan har fået seks medarbejdere til at gå 14 timer op i tid. Samtidig er sygefraværet faldet.
Rikke er gået op i tid: Jeg er 100 procent til stede 11 medarbejdere er gået op i tid i daginstitutionen Blåkilde, og det har boostet arbejdsglæden og givet nærvær og ro på stuerne.
God pædagogfaglig ledelse: De syv kendetegn BUPL og KL har i nyt projekt identificeret syv kendetegn for, hvad god pædagogfaglig ledelse i daginstitutioner er.
Kommuner på jagt efter pædagogfaglig ledelse Nyt projekt sætter fokus på pædagogfaglig ledelse på dagtilbudsområdet. Fire kommuner skal i gang med prøvehandlinger.
Pædagoger ønsker sig faglig udvikling og særlige roller Hvad skal der til for at tiltrække pædagoger til faget og fastholde dem i jobbet? Her er fire pointer om fastholdelse og rekruttering.
Gevinstpakker til forberedelse får flere op i tid Kan man få personalet i en daginstitution til at gå op i tid ved at skabe plads og rum til forberedelse? Ja, det blev i hvert fald resultatet i Rosenlyst.
Hent alle materialer fra projektet Her kan du downloade alle materialer og se film fra projektet "Pædagogisk kvalitet i SFO og klub", som KL og BUPL står bag.
Reflekter sammen: Hvordan kan vi styrke kvaliteten? Sæt gang i drøftelserne hos jer om, hvordan I kan styrke den pædagogiske kvalitet. Brug disse refleksionsspørgsmål.
Leg, relationer og deltagelsesmuligheder er vejen til kvalitet Pædagoger og ledere peger på, at samarbejde, fælles forståelse og evaluering bidrager positivt til arbejdet med den pædagogiske kvalitet.
Webinar: Se præsentation af dialogredskabet Her får I en introduktion og gennemgang af dialogredskabet, som I kan se, inden I selv går i gang.