Hent alle materialer fra projektet Her kan du downloade alle materialer og se film fra projektet "Pædagogisk kvalitet i SFO og klub", som KL og BUPL står bag.
Reflekter sammen: Hvordan kan vi styrke kvaliteten? Sæt gang i drøftelserne hos jer om, hvordan I kan styrke den pædagogiske kvalitet. Brug disse refleksionsspørgsmål.
Leg, relationer og deltagelsesmuligheder er vejen til kvalitet Pædagoger og ledere peger på, at samarbejde, fælles forståelse og evaluering bidrager positivt til arbejdet med den pædagogiske kvalitet.
Webinar: Se præsentation af dialogredskabet Her får I en introduktion og gennemgang af dialogredskabet, som I kan se, inden I selv går i gang.
8 cases: Sådan kan man arbejde med køn i børnehaven Få indblik i de udfordringer og dilemmaer, som viser sig i den pædagogiske praksis i forbindelse med spørgsmål om køn i børnehaver.
Inspirationsmateriale til strategisk kompetenceudvikling Inspiration fra tre kommuner: Sæt retning for kompetenceudvikling af pædagoger.
Dialogkort om pædagogiske udfordringer Dialogkortene hjælper jer med at tænke højt sammen og giver et overblik over, hvilke kompetencer jeres udfordringer kalder på.
Sammen om den pædagogiske udvikling i dagtilbud Hvilke pædagogiske udfordringer oplever I i jeres praksis? Og hvilke kompetencer kalder de udfordringer på? Få inspiration og redskaber her.
Trilledagpleje og tematirsdage gør jobbet som dagplejer attraktivt Dagplejen Vest i Odense har indført Tematirsdag, hvor dagplejere får faglige oplæg over skærmen. Dagplejere på hjul er også en succes.
Vi skal bruge den tavse viden i eget hus Faglig udvikling af pædagoger skal ske i fællesskab, og der ligger masser af viden gemt, som skal mere i spil, lyder det fra skoleleder.
Fuldtid rimer på fleksibilitet og frihed Fleksibilitet er fællesnævneren, der har ført til 4-dagesuge og mulighed for hjemmearbejde for pædagoger i Gentofte og resulteret i, at flere er gået på fuldtid.
Drop papirprojekterne: Forandringer skabes tæt på børnene Alle kommuner ønsker at styrke kvaliteten af det pædagogiske arbejde til gavn for børnene. Men hvordan gør man det strategisk?
Fælles refleksion og faglig udvikling fastholder pædagoger En arbejdsplads med mulighed for personlig udvikling og fælles refleksion og sparring er en vej til rekruttering og fastholdelse af pædagoger.
Egenomsorg skal på skemaet hos pædagoger og lærere Opmærksomhedsøvelser, fokus på åndedræt og bevidsthed om relationen til børnene kan modvirke omsorgstræthed hos pædagoger og lærere.
Særlige roller skaber nye karriereveje for pædagoger Bliv evalueringspædagog eller 'medarbejder med udgående funktion'. Gentofte Kommune har etableret to nye funktioner og roller til pædagoger.