Flere pædagoger i dagtilbud – hvordan gør vi? Få inspiration til at afprøve nye tiltag for at tiltrække og tilknytte pædagoger i daginstitutioner.
Prioritér faglig ledelse Nyt projekt sætter fokus på at styrke betingelserne for at udøve faglig ledelse på det pædagogiske og socialpædagogiske område.
Ny pulje løfter pædagog og naturvejleders faglige niveau Med støtte fra Den Kommunale Kompetencefond har naturvejleder Sascha Ravn Åxman opkvalificeret sin viden om naturforståelse.
Sådan lykkes dagtilbud i Aarhus med at få flere op i tid Bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv er en af grundene til, at flere pædagogiske medarbejdere i Aarhus er gået op i tid.
Post-its i pauserummet gjorde MED-udvalg relevant igen Medarbejdere i dagtilbud engagerer sig meget mere, efter den digitale kommunikation er skiftet ud med plakater og farvede lapper.
Forsker: Dagplejen lever en skyggetilværelse I samarbejdet mellem dagplejere og andre fagprofessionelle om børn i udsatte positioner skal man udvikle praksis sammen.
Ingen skal stå alene med pædagogfaglig ledelse Bæredygtige ledelsesteam, hvor dagtilbudsleder og souschef sammen bedriver faglig ledelse, er vejen frem i Rødovre Kommune.
Affaldssortering i børnehøjde ruster børn til grøn omstilling Daginstitution i Sorø har indført et affaldssorteringssystem i børnehøjde, der hjælper både børn og forældre til korrekt affaldshåndtering.
Hvad ved vi om pædagogfaglig ledelse? Få inspiration til arbejdet med pædagogfaglig ledelse i dagtilbud baseret på forskning og viden fra praksis i fire kommuner.
Se webinar om pædagogfaglig ledelse Få lokale erfaringer og viden fra forskning om, hvordan god pædagogfaglig ledelse ser ud i dagtilbud.
Webinar: sammenhæng mellem motorik og sanser Få indsigt i, hvad forskningen siger om sammenhængen mellem motorik og sprog, og hør, hvordan kroppens sansninger giver os et sprog.
Erfaringer med op i tid og fuldtid på børneområdet En fremtid med fuldtid har samarbejdet med dagtilbudsområdet i mange kommuner for at give medarbejdere lyst til at gå op i tid.
Nyt projekt sætter lup på børns ulige deltagelsesmuligheder Forskningsprojekt undersøger, hvordan man pædagogisk kan fremme muligheder for, at alle børn kan deltage i hverdagslivets fællesskaber.
Pædagoger i dagtilbud: Vi vil have ledelse tæt på Pædagoger sætter pris på nærvær, mod og høj faglighed hos deres leder, og så efterlyser de mere tid til den pædagogfaglige ledelse.
Pædagogfaglig ledelse kræver god dømmekraft og balance Hold altid fokus på den værdi, I skaber for børnene, når I skal balancere mellem modstridende krav, lyder råd fra ledelsesekspert