Tjekliste med ni forhold i det psykiske arbejdsmiljø, som hver enkelt deltager prioriterer vigtigheden af.

Trafiklyset

Tjekliste med ni forhold i det psykiske arbejdsmiljø, som hver enkelt deltager prioriterer vigtigheden af.

Af Personaleweb 27/05/2009
Danske Regioner,
KL,
KTO

Fordelene ved denne metode er, at det er let at komme i gang; skemaet er lige til at kopiere og dele ud, og skemaet er overkommeligt at udfylde. Dertil giver metoden et godt overblik over hvilke områder, det er vigtigst at få kortlagt grundigere.

Ulempen ved metoden er, at det er en meget grov analyse, der ikke fortæller fx, hvad det er for en type problemer, der gør sig gældende i samarbejdet på arbejdspladsen, men blot at der er nogle problemer.

Læs mere om metoden og find tjeklisten i '7-9-13 - Godt psykisk arbejdsmiljø' på side 36.

Download 7-9-13 Arbejdsmiljø
Om projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab'

Artiklen er en del af projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab', hvor Personalepolitisk Forum har samlet viden om, erfaringer med og metoder til at opdage, forebygge og håndtere stress.

Læs også aftalerne om trivsel og sundhed for kommuner og regioner.

Kontakt vedrørende projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab'

Preben Meier Pedersen, KL, pmp@kl.dk, 3370 3819

Henrik Carlsen, KTO, hc@kto.dk, 3347 0617

Nicolaj Krogh Jensen, Danske Regioner, nkj@regioner.dk, 3529 8327