Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • SPARK
  • Fremfærd
  • Lederweb
  • PUF

Mere indhold om Digitalisering

Digitale veje til job

"Vi skal være ambitiøse og nytænkende med digitale veje til job"

17 kommuner er netop gået i gang med at styrke beskæftigelsesindsatsen med mere fokus på digitale løsninger og virtuelle kontaktformer.

Digital inklusion

Hjælp til digitalt udfordrede borgere

Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.

digitalt videnrum

Sådan ved vi, at faste teams er en succes

Hvordan ved vi, om faste teams er en succes? Hør om betydningen af data og målepunkter og om erfaringer fra 'Kaffe først' i Haderslev.

Digitale veje til job

Digitale løsninger skal hjælpe ledige i job

Den digitale udvikling skal i højere grad hjælpe og understøtte medarbejdere og ledere i beskæftigelsesindsatsen.

Sammen om ny teknologi i kommunerne

De fire faser i god implementering af ny teknologi

Der er god grund til at forholde sig nysgerrigt og udforskende til, hvordan ny teknologi kan styrke velfærden i kommunerne, og hvordan man sikrer inddragelse og forbereder en god implemen...

Sammen om ny teknologi i kommunerne

Hvordan ændrer teknologien behovet for nye kompetencer?

Teknologi kan være med til at sætte medarbejdernes faglighed i spil på nye måder – eller opleves som en forstyrrelse i hverdagen. Gennemtænkt kompetenceudvikling er afgørende for succes. ...

Sammen om ny teknologi i kommunerne

Hvad er formålet med og udbyttet af teknologien?

Det er vigtigt at være klar over, hvilket problem teknologien skal løse, og hvilke sandsynlige gevinster der venter for enden af en vellykket implementering.

Sammen om ny teknologi i kommunerne

Hvordan påvirker teknologien hverdagens arbejde?

Før teknologien indføres, er det vigtigt at være opmærksom på, hvordan den forventes at påvirke hverdagens opgaveløsning.

Sammen om ny teknologi i kommunerne

Hvordan skal vi samarbejde om god implementering?

At indføre ny teknologi er en forandringsproces, der skal gennemføres med en grundig involvering af medarbejderne og et blik for at skabe sammenhængende løsninger på tværs.

Sammen om ny teknologi

Få det bedste ud af ny teknologi og de digitale muligheder

Ny teknologi kan gøre en positiv forskel for den kommunale kerneopgave, og med dialog og samarbejde skaber vi de bedste betingelser for, at ny teknologi bliver en succes. Her er fire spør...

vokspop

Det tager vi med fra konferencen

100 deltagere var med til at fejre afslutningen på Fremfærd-projektet 'Velfærdsteknologi på dag- og botilbud' i KL-huset i København. Vi spurgte tre af deltagerne, hvad de tager...

Administrative medarbejdere kan løse opgaver og aflaste sundheds- og plejepersonale

Struer Kommune: Opgavekompasset gav overblik over opgaverne

For Struer Kommunes Sundhed og Omsorg var det let og sundt at gennemgå de administrative opgaver med Opgavekompasset.

Forside Projekthåndbog Velfærdsteknologi på dag- og botilbud

Få inspiration med Projekthåndbogen om velfærdsteknologi

I projekthåndbogen fra 'Velfærdsteknologi i dag- og botilbud' finder du gennemprøvede redskaber og inspiration til at gennemføre projekter om velfærdsteknologi.

Bibliotek

Redskaber på vej: Biblioteksansattes kompetencer skal styrkes inden for tre temaer

Brugerforståelse, publikumsudvikling og tværgående samarbejder skal danne rammen om udviklingen af nye redskaber til ledere og medarbejdere på landets biblioteker.

Kompetenceudviling af medarbejdere på bibliotekerne

Deltag med din viden og ideer om fremtidens kompetencer på bibliotekerne

Bibliotekerne i er bevægelse, og derfor er der brug for din viden om behovet for at udvikle nye kompetencer og dine ideer til redskaber, som kan hjælpe medarbejdergrupperne i udviklingen....

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt SPARK
  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo