Lektor: Start ikke med teknologien men med mennesket Om det lykkes at indfri forventningerne, når man indfører ny teknologi, handler særligt om, hvordan teknologien bliver indført.
Kurs mod digitale drømme – eller mareridt FOLKEMØDET 2024: Med ny teknologi kan vi løse mange velfærdsopgaver smartere – hvis det sker på den rigtige måde.
Cybertruslen: Kommuner giver input til kompetencebehov Risikoen for at blive ramt af ødelæggende, dyre og kritiske cyberangreb er væsentligt øget. Derfor er der brug for kompetenceudvikling.
Klare roller skaber en vellykket forandring Projektledelse er et rollespil, hvor menneskelig adfærd er vigtigere end alt andet. Fire nøgleroller er afgørende for succes.
Hvordan får kommuner og medarbejdere gavn af AI? Hvilke gevinster er der ved at arbejde med AI i kommunerne? Det er et nyt Fremfærd-projekt ved at undersøge.
Tag jobcenteret med i lommen Jobcenter Næstved ønsker at være frontløber på den digital beskæftigelsesindsats. Derfor har de konverteret store dele af indsatsen til at være digital.
Sådan lykkes to jobcentre med flere digitale samtaler Ved at gøre hele dage til videosamtale-dage og lade borgerne selv vælge kontaktform har to jobcentre øget andelen af digitale samtaler.
Forventningsafstemning med borgerne om digital hjælp Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Tydelighed om serviceniveauet er vigtigt i mødet med digitalt usikre borgere Forventningsafstem i jeres team om serviceniveauet, så er det lettere at skabe en god og ensartet hjælp til digitalt usikre borgere.
Vi har brug for opbakning fra ledelsen Medarbejdere og ledere fra ni kommuner har på en pilotdag afprøvet det første af seks læringsmaterialer om hjælp til digitalt usikre borgere.
Indfør ny teknologi med en god samarbejdskultur Tre kommuner introducerer lige nu ny teknologi til deres medarbejdere med støtte fra Fremfærd.
Materiale til dialog om digitalt udfordrede borgere Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan dialogværktøj støtte jeres arbejde med at hjælpe digitalt udfordrede borgere.
Alle skal med: Digital inklusion giver lige adgang til velfærd Digitalisering skal være en tryg oplevelse for borgerne, og ingen skal efterlades. Det var nogle af pointerne ved debat om digital inklusion.
"Vi skal være ambitiøse og nytænkende med digitale veje til job" 17 kommuner er netop gået i gang med at styrke beskæftigelsesindsatsen med mere fokus på digitale løsninger og virtuelle kontaktformer.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.