Gå til hovedindhold
Viden på tværs

Main navigation

  • Ældre & Sundhed
    • Plejecenter
    • Hjemmepleje
    • Sundhed
    • Visitation
  • Børn & Unge
    • Folkeskole
    • Dagtilbud
    • Ungdom
  • Borgere med særlige behov
    • Socialområdet
    • Socialpsykiatri
    • Handikapområdet
  • Borgerservice & Beskæftigelse
    • Borgerservice
    • Jobcenter
    • Administration
  • Kultur & Teknik
    • Bibliotek
    • Teknik & Miljø
    • Kultur & Idræt
    • Vedligeholdelse & Rengøring
  • Organisation & Udvikling
    • Generelle aftaler
    • Kompetencer
    • Kerneopgaven
    • MED-samarbejde
    • Psykisk arbejdsmiljø
    • Afbureaukratisering

Topmenu

  • Nyhedsbreve
  • Fremfærd
  • Den Kommunale Kompetencefond
  • Den opsøgende indsats
  • SPARK
  • Lederweb
  • PUF
  • Tryghedspuljen

Mere indhold om Kultur og idræt

Viborg Svømmehal

Svømmehal sparer på energien og hjælper klimaet

I Viborg Svømmehal har driftsleder Kasper Andersen fået frie rammer til at understøtte grøn omstilling og spare på energi og økonomi.

HJertehold

Her tager medarbejderne initiativ til nye aktiviteter

Vandhuset i Hjørring sprudler af kreativitet og tilbud til forskellige målgrupper, og det er medarbejderne, der går forrest.

Haller forside

Læs rapport om personalets roller i kommunale haller

Ny rapport afdækker, hvilke roller personalet kan spille for udviklingen af de kommunale idrætsanlæg.

Klimahandledag

Gode grønne ideer får nyt liv - kontorelever spreder dem

13 kontorelever har været detektiver i bæredygtighed i Kolding, og de deler nu ideerne videre. Ledelsen kalder initiativet for win-win.

Glostrup idrætspark

Halpersonalets nye roller: Fra drift til instruktør og vært

Personalet kan spille en aktiv rolle i at øge brugen og aktiviteterne i danske idrætsanlæg, viser erfaringer fra fire anlæg.

Haller

Medarbejdere i kommunale haller skal have nye roller og opgaver

Kan personalet inddrages i arbejdet med at øge brugen og aktiviteterne i de kommunale haller? Det spørgsmål stiller Fremfærd-projekt.

TRIO på Holstebro Musikskole har udarbejdet trivselspolitik med hjælp fra SPARK

Indsats fik 42 solister til at blive til ét orkester

Det kan være et ensomt liv at være musikskolelærer på farten. Trivselscaféer satte gang i samtaler om kollegaskab og opgaver.

Brian

Brobyggeren i Aalborg: Sundhed handler om at banke på borgerens dør

Læs om, hvordan Aalborg Kommune via en "håndholdt" brobyggerfunktion sikrer, at borgere, der har deltaget i et rehabiliteringsforløb, fortsætter den sunde livsstil.

Kulturskolen vesthimmerland

Kulturskole: Vi bliver nødt til at tale om, hvor grænsen går mellem arbejde og fritid

Kulturskolen Vesthimmerland i Nordjylland har været igennem et SPARK-forløb, der har gjort dem klogere på kerneopgaven og balancen mellem arbejdsliv og privatliv, og som ikke mindst har s...

Himmelbjerget

App giver muligheder for naturoplevelser: Borgerinddragelse sikrer kvaliteten

Takket være en ny app kan borgere i Silkeborg udstyret med en mobiltelefon eller iPad så let som ingenting finde skønne naturruter.

ejendom

Fælles ejendomsdrift er langt sejt træk: Nu begynder det at give mening

Der er fordele og ulemper, når en kommune centraliserer driften af ejendomme. Læs om Københavns erfaringer her - om balancen mellem stordrift og tab af lokalt tilhørsforhold.

demens

Idrætsforening tilbyder demensvenlig træning: Vi er nødt til at åbne vores haller

Lokal idrætsforening har indgået aftale med Køge Kommune om demensvenlig træning. ”Det er pragtfuldt, at nogle kan bruge vores faciliteter”, siger centerleder.

Det afmystificerer at åbne døren til MED-møderne lyder erfaringerne i København. Foto: Colourbox

Åbne MED-møder styrker tilliden

Et forsøg med åbne punkter til lokale MED-møder har gjort det lidt mere gennemskueligt for medarbejderne, hvad MED egentlig går ud på.

Fælles-skaberne i Holbæk

Holbæk: Her er fælles-skaberens kompetencer

Det kræver sin medarbejder at fungere som bindeled og katalysator mellem kommune og borgere. Se her, hvad en fælles-skaber skal kunne.

Fælles-skabere binder borgere og kommune sammen

Fælles-skabere binder borgere og kommune sammen

Holbæk Kommune har skabt en ny dialogform for kontakten mellem borgere, foreninger, kommunen og medarbejderne. Centralt står 13 fælles-skabere.

  • Vis flere

Viden på Tværs sætter dagsorden, spreder viden og understøtter
medarbejdere og ledere  i udvikling af de kommunale arbejdspladser
og kerneopgaver til gavn for borgerne.

Footer menu

  • Kontakt Fremfærd
  • Kontakt Viden på Tværs
  • Om Viden på Tværs
  • Privatlivspolitik
Viden på Tværs c/o Forhandlingsfællesskabet
Løngangstræde 25 ■ 1468 København K
KL logo