Gode råd til arbejdet med trivselsplaner
Før I går i gang med arbejdet med Trivselsplaner, giver det mening at arbejdspladsen forholder sig til nogle få centrale spørgsmål. Hvilken rolle skal ledelsen fx spille? Hvordan skal arbejdet organiseres, og hvordan vil I følge op?
Vi anbefaler, at ledelse og medarbejdere forholder sig til nogle centrale spørgsmål, inden I går i gang med at anvende Trivselsplaner.
Herunder finder I hjælpespørgsmål til planlægning af arbejdet med Trivselsplaner samt to videoer og en artikel, der indeholder gode råd fra et botilbud, der har erfaringer med trivselsplaner.
Gode råd
Inden I går i gang med at anvende trivselsplaner, er det en god idé, at ledelse og medarbejdere forholder sig til nogle centrale spørgsmål. Her får du et skema, der hjælper jer i gang.
Her får du både pårørende, medarbejdere og ledelsens perspektiv.
Læs artikel om Trekløveret, der var de første til at arbejde med trivselsplaner - dog under navnet håndteringsbeskrivelser.
Forsiden: Faglighed i fremtidens boformer
Trivselsplaner: Øg borgerens trivsel i udfordrende hverdagssituationer
Prøvehandlinger: Sæt borgernes drømme i centrum
Find frem til borgerens håb og drømme
Integration af borgerne i lokalsamfundet
SMTTE-modellen: Understøt borgerens trivsel og udvikling
Tværfagligt samarbejde - integration af fagligheder løfter borgerne
Etik som værdiskabende overligger
Årshjulet – en vej til mere borgerinddragelse og bedre pårørende samarbejde