Effektive arbejdsgange

Sådan laver I en god personalehåndbog
En god personalehåndbog sikrer, at medarbejdere og ledere på arbejdspladsen er enige om de regler og retningslinjer, der gælder for arbejdspladsen. Læs her, hvilke emner en personalehåndbog typisk indeholder.
Tre råd til at samarbejde på tværs
Der bliver talt meget om, hvor vigtigt det er at samarbejde på tværs af sektorer og fag , og en ny bog forsøger at sætte fokus på, hvordan man gør. To af bogens forfattere giver her tre råd til dem, der skal igang med et tværgående innovationsprojekt.
Fem teknikker du kan bruge til at huske
Er der noget bestemt, du gerne vil huske, så kan du måske have gavn af at bruge en hukommelsesteknik. Her får du en introduktion til fem forskellige teknikker, og så er det op til dig at prøve, hvilken der virker bedst for netop dig.
Rengøring skal være en tillidssag
I stedet for sirlige planer og masser af kontrol fra oven, skal rengøringsmedarbejdere have mulighed for at kontrollere eget arbejde. Det arbejder de med i projekt ’Tillidsbaseret rengøring’.