Valgfag rykker ud på lokalt plejehjem Elever fra 8. klasse møder ind til valgfag på et lokalt plejehjem, hvor de hygger om beboerne. Det gør en forskel på flere planer.
Vi skal investere tidligt i nærvær og forebyggelse af fravær Hvordan kan man systematisk og målrettet arbejde med skolefravær – og lykkes med det? Fraværsekspert og lærer giver sit bud.
En almen skole for flere: Vi skal skabe forandringerne sammen Inddragelse er et nøgleord, når man som skoleleder går forrest i en proces om at skabe en almen skole, hvor flere børn kan deltage.
Forskere og skoler udvikler den almene skole sammen Hvilke dilemmaer og muligheder står skoler overfor, når de forsøger at arbejde inkluderende? Lyt med og få inklusionsforskernes bud.
Podcast: Fra Lillehammer til Herning I Herning Kommune har de en vision om en skole, der kan mere for flere. Men hvordan gør man? Lyt med på 1. afsnit af Fællesskabsbyggerne.
Fællesskabsbyggerne - en podcast om muligheder og dilemmaer i dagtilbud og skole Følg med i de valg og dilemmaer, som opstår, når skole og dagtilbud arbejder målrettet med at rumme en bred og mangfoldig børnegruppe.
Ny podcast om børns deltagelsesmuligheder går i luften Hvordan skaber vi en almen skole, hvor der er plads til flere – til gavn for alle børn? Det undersøger podcasten FÆLLESSKABSBYGGERNE.
Om Fællesskabsbyggerne Hvordan skaber vi en almen skole, hvor der er plads til flere – til gavn for alle børn?
Lillehammer viser vej til større fællesskab i skolen I Lillehammer Kommune favner skoler og dagtilbud forskelligheder via fællesskabende pædagogik og et stærkt støttesystem.
Få indsigt i selektiv mutisme Se læringsfim om selektiv mutisme og bliv klogere på, hvordan vi bedst forstår og hjælper børn og unge, som er ufrivilligt tavse.
Forsker: Dagplejen lever en skyggetilværelse I samarbejdet mellem dagplejere og andre fagprofessionelle om børn i udsatte positioner skal man udvikle praksis sammen.
Samarbejde om børns trivsel: Vi skal gå vejen sammen Det er muligt for PPR at arbejde praksisnært i forhold til skole og daginstitution, men det kræver tillid og relationer, viser erfaringer.
Forskere vil forstå dilemmaer i samarbejdet om børns trivsel Der er masser af vilje, men også barrierer og dilemmaer, når lærere, pædagoger og PPR-psykologer skal skabe stærke fællesskaber for børn.
Sådan kan du inddrage udsatte børn og unge endnu mere Ny guide hjælper pædagogiske medarbejdere i dagtilbud og grundskole med bedre at forstå Barnets lov.
I dag får vi vores daglige dosis af hverdagsvenlighed Egekratskolen havde brug for nogle øjne udefra for at vende mistrivsel og mistro til en hverdag med venlighed og sammenhold.