Dialogkonference

'Dialogkonference' er et værktøj, der arbejder bredt med psykisk arbejdsmiljø.

Af Personaleweb 21/05/2009
Danske Regioner,
KL,
KTO

På dialogkonferencen lader man medarbejderne selv sammenfatte deres egne erfaringer. Målet er at nå til enighed om fælles mål og handlinger i grupper.

Du kan læse mere i 'Psykisk arbejdsmiljø i praksis' på side 51.

Oversigt over, hvad det kræver at bruge værktøjet, og hvad du kan bruge det til

Type: Dialogværktøj

Forberedelse: Planlægge gruppesammensætninger

Ressourcer:

  • Gratis
  • 1 - 2 dage

Kompetencer: Procesfacilitator

Egnet til APV? Dækker:

  • Kortlægning
  • Prioritering
  • Handleplaner

Kortlagte faktorer: Åben kortlægning

Fokus på: Åben – primært fokus på:

  • Arbejdsforhold
  • Tilfredshed

Deltagerstørrelse: Afdeling eller samlet arbejdsplads

Styrker: Sikrer dialog både vertikalt og horisontalt.

 

Læs håndbogen "Psykisk arbejdsmiljø i praksis"
Om projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab'

Artiklen er en del af projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab', hvor Personalepolitisk Forum har samlet viden om, erfaringer med og metoder til at opdage, forebygge og håndtere stress.

Læs også aftalerne om trivsel og sundhed for kommuner og regioner.