
Fire redskaber om publikumsudvikling på biblioteker
Her kan I læse og hente fire konkrete redskaber, som kan hjælpe jer i arbejdet med temaet publikumsudvikling.
Temaet publikumsudvikling handler om at gøre folkebiblioteket relevant for flere. Begrebet er lånt fra museums- og scenekunstens verden, hvor det anvendes strategisk til at opdyrke nye målgrupper.
Her er fire redskaber, som er udviklet af medarbejdere og ledere på folkebiblioteker i hele landet.
Læs fem gode råd om, hvordan man kan arbejde med publikumsudvikling, og hvad det kræver.
Dette redskab rummer en drejebog til en intern workshop, hvor I sammen afdækker, hvilke aktører/organisationer som er i bedst kontakt til en målgruppe, I har en særlig interesse i.
Denne guide klæder jer på til at aflægge et visit hos en eller flere aktører, der har god kontakt til en målgruppe, som I selv ønsker at lære bedre at kende.
Dette redskab giver inspiration til at etablere en fast struktur omkring inddragelsen af en bestemt brugergruppe. Det giver jer øget brugerforståelse og kan føre til publikumsudvikling.