Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Borgerbetjening
Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan du få støtte til at hjælpe digitalt udfordrede borgere.
Log ind på en digital platform, og se videoer om at skrive cv og ansøgning, inden mødet med rådgiveren i jobcenteret.
Den digitale udvikling skal i højere grad hjælpe og understøtte medarbejdere og ledere i beskæftigelsesindsatsen.
Konsulentvirksomheden Naboskab har uddannet skraldemænd i Ballerup Kommune i kommunikation og konflikthåndtering. Læs mere om forløbet.
Pleje- og sundhedspersonalet i kommunerne har mange administrative opgaver. Nyt værktøj fra parterne kortlægger opgaverne, så deres administrative kolleger kan løse opgaverne i stedet.
For Struer Kommunes Sundhed og Omsorg var det let og sundt at gennemgå de administrative opgaver med Opgavekompasset.
Skraldemænd i Ballerup Kommune skal uddannes i konflikthåndtering, kommunikation og sorteringsvejledninger, så de i højere grad kan rådgive borgerne om sortering og genanvendelse og undgå konflikter om manglende tømning.