En forenkling af loven om aktiv beskæftigelsesindsats åbner mulighed for, at jobcentrene kan tilrettelægge indsatsen mere meningsfuldt.
Borgerbetjening
Der er kommet ny viden på bordet om arbejdsgangene i det tværgående samarbejde, når sygemeldte borgere bliver til raskmeldte ledige.
Find fire faglige profiler og en serie basiskompetencer, som jobcentrene har brug for nu og i fremtiden. Profilerne kan I bruge, når I arbejder med strategisk kompetenceudvikling i jobcentrene.
Samarbejdet mellem sagsbehandlere og rådhusbetjente er i centrum i Københavns Kommune.
I Borgerservice på Ringkøbing rådhus er det sjældent, at borgerne går forgæves, og de bliver mødt med en vestjysk tilgang, de kender.
Bliv inspireret af Aarhus Kommune til at arbejde med det tværfaglige samarbejde og med indretning af borgermodtagelsen.
I Aarhus Kommune har Borgerservice, Hovedbiblioteket og Teknisk Service sammen udviklet den varme velkomst til borgerne.
Når man vil forbedre sin borgermodtagelse, så kan det ofte være små ændringer, der gør en stor forskel for borgerne. Få her en guide til, hvordan I selv kan skabe de ændringer.
Medarbejdere og ledere fra ni kommuner har på en pilotdag afprøvet det første af seks læringsmaterialer om hjælp til digitalt usikre borgere.
Forventningsafstem i jeres team om serviceniveauet, så er det lettere at skabe en god og ensartet hjælp til digitalt usikre borgere.