Sådan skaber man trivsel i kontaktcentrene
En ny udgivelse fra BrancheArbejdsmiljøRådet (3BAR) forklarer, hvordan man skaber trygge rammer for medarbejderne i kontaktcentrene. Her kan du få et overblik.
Det skaber trivsel blandt medarbejderne i kontaktcentrene, når de får mulighed for at yde en god service og har et godt arbejdsmiljø. Det er konklusionen i en ny udgivelse fra 3BAR, som kan læses her.
Den gode service
Førhen fokuserede man ofte på, hvor mange samtaler medarbejderne i kontaktcentre kunne nå at gennemføre, idag bør man i stedet sætte som mål for medarbejderne, at borgerne er tilfredse med servicen, lyder det i udgivelsen.
Læs også: Her får borgerne hjælp i første hug
Det øger ikke bare kvaliteten af servicen, men også trivslen blandt medarbejderne, fordi de synes, at de kvalitative mål er mere relevante end de kvantitative.
Det trygge arbejdsmiljø
At høre hvad medarbejderne selv mener er relevante mål, og hvordan de mener, man kan forbedre servicen er vigtigt i arbejdet med at skabe trivsel i kontaktcentrene.
Læs også: Mødet med borgeren er sandhedens øjeblik
Ligesom et behageligt indeklima, velfungerende IT-løsninger og motiverende ledere tilsammen skaber et godt arbejdsmiljø.
Medarbejderne bliver eksempelvis motiveret ved, at de får medindflydelse. Det kan de blandt andet få ved, at lederen lytter til deres ideer, og ved at de får mulighed for selv at planlægge deres vagter.
Kom til inspirationsmøde
Hvis du vil vide mere om, hvordan man skaber trivsel i kontaktcentre, så tilbyder 3BAR et informationsmøde.
Der vil være et møde d. 6. oktober i Høje Taastrup og et d. 13. oktober i Aarhus.