Lektor: Start ikke med teknologien men med mennesket Om det lykkes at indfri forventningerne, når man indfører ny teknologi, handler særligt om, hvordan teknologien bliver indført.
Kurs mod digitale drømme – eller mareridt FOLKEMØDET 2024: Med ny teknologi kan vi løse mange velfærdsopgaver smartere – hvis det sker på den rigtige måde.
Cybertruslen: Kommuner giver input til kompetencebehov Risikoen for at blive ramt af ødelæggende, dyre og kritiske cyberangreb er væsentligt øget. Derfor er der brug for kompetenceudvikling.
Klare roller skaber en vellykket forandring Projektledelse er et rollespil, hvor menneskelig adfærd er vigtigere end alt andet. Fire nøgleroller er afgørende for succes.
Hvordan får kommuner og medarbejdere gavn af AI? Hvilke gevinster er der ved at arbejde med AI i kommunerne? Det er et nyt Fremfærd-projekt ved at undersøge.
Tag jobcenteret med i lommen Jobcenter Næstved ønsker at være frontløber på den digital beskæftigelsesindsats. Derfor har de konverteret store dele af indsatsen til at være digital.
Nye videoer forbereder udsatte børn til mødet med kommunen I 6 korte videoer får børn og unge svar på, hvordan et forløb i kommunen kan være, og hvilke rettigheder de har.
Sådan lykkes to jobcentre med flere digitale samtaler Ved at gøre hele dage til videosamtale-dage og lade borgerne selv vælge kontaktform har to jobcentre øget andelen af digitale samtaler.
Til dig som leder: Støt medarbejderne i brugen af dialogmaterialet Som leder er det vigtigt, at du bakker op om brugen af dialogmaterialet og støtter medarbejderne i arbejdet med at forbedre praksis.
Viden på tværs af offentlige systemer og it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne ønsker hjælp på tværs af offentlige systemer og it-løsninger.
Hjælp borgere med digitale fuldmagter Dette emne tager udgangspunkt i de dilemmaer, der kan opstå, når borgere ønsker hjælp til at oprette digitale fuldmagter.
Hjælp til borgere med private it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå når borgerne ønsker hjælp til deres private apps og it-løsninger.
Forventningsafstemning med borgerne om digital hjælp Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Forventningsafstemning med borgerne om digital hjælp Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere - sæt dialogen i gang Få hjælp til at starte og facilitere samtalen om de svære dilemmaer, som opstår i mødet med digitalt udfordrede borgere.