Styrket Borgerkontakt - kom godt i gang
Kan I lade jer inspirere af Aalborg Kommunes erfaringer med Styrket Borgerkontakt? Her er en række refleksionsspørgsmål samt links til at komme videre.
Metoder mod vold > Forebyggelse > 4. Styrket Borgerkontakt - kom godt i gang
Ældre- og Handicapforvaltningen i Aalborg Kommune har oplevet konflikter med borgere, der ikke var tilfredse med afgørelser eller sagsbehandling.
- Kan I genkende det billede?
- Hvad oplever I som den hyppigste årsag til sådanne konflikter?
- Styrket Borgerkontakt er en systematisk tilgang til samtalen med borgeren. Hvilken værdi har denne systematik?
- Tænker I, at der er forskel på helt almindelig høflighed og metodisk arbejde med kommunikation til forebyggelse af konflikter?
- Hvad er god borgerbetjening for jer?
- Ældre- og Handicapforvaltningen i Aalborg Kommune giver udtryk for, at de bruger Styrket Borgerkontakts "huskeregler" i det daglige. Har I tilsvarende manualer med stikord til jeres borgerbetjening?
- Hvilken værdi giver det at have et fælles sprog og en fælles forståelse i forhold til borgernes behov - og hvordan opnår man det?
Metoder mod vold > Forebyggelse > 4. Styrket Borgerkontakt - kom godt i gang
Nyttige links - Styrket Borgerkontakt