Her fortæller fire kommuner, hvordan de vil arbejde med regelforenkling og borgerinddragelse.
Kerneopgaven i hverdagen
Hvis glas og plast skal ende i de rigtige affaldshuller i etageejendomme, så skal alle aktører inddrages i løsningen, viser erfaringer.
Ishøj Kommune har udviklet en række konkrete værktøjer til at løfte driftsopgaven og sikre energibesparelser.
Forskningsbaserede dialogkort udviklet i et samarbejde mellem CBS og Fremfærd og baseret på danske kommuners erfaringer er oversat til engelsk.
Få viden og inspiration til samarbejdet i MED-systemet og mellem TR og leder med nyt materiale fra KL og Forhandlingsfællesskabet.
Hvordan anvender man kerneopgavebegrebet i hverdagen? SPARK-konsulent og forsker Ole Henning Sørensen giver svarene.
Hent inspiration og redskaber til, hvordan den gode indflytningssamtale på plejehjem kan foregå for både medarbejdere og borgere.
Bibliotekernes rolle i samfundet er under forandring, og det fører til nye krav til medarbejdernes kompetencer. Et nyt projekt skal se nærmere på, hvad biblioteksansatte skal kunne mestre i fremtiden.
Det tværfaglige koordineringsmøde styrker samarbejdet og sætter borgeren i centrum. Læs her, hvad fire medarbejdere i ældresektoren i Haderslev Kommune synes om mødemodellen, der bl.a. byder på timeglas, navneskilte og talebold.
Haderslev Kommune har indført en mødemodel, der styrker koordineringen af den tværfaglige indsats på ældreområdet. Nu sendes 1200 medarbejdere på kursus for at lære at være gode mødedeltagere og mødeledere.