Det betaler sig at arbejde på tværs. Det viser erfaringerne fra 33 projekter fra 'Psykiatri på tværs'. Få inspiration og tips til, hvordan jeres arbejdsplads bliver bedre til at arbejde på tværs.
Videndeling
Fortæl om dig selv i 10 minutter, lyder opfordringen til de månedlige pædagogiske rådsmøder på Klostervængets Skole. Mange lærere har allerede benyttet muligheden, og det betyder, at lærerværelset nu kender mere til hinandens kompetencer.
Projektet ”Sikkert seniorliv” bruger antropologien i arbejdet med at forbedre de ældres livskvalitet. Læs her, hvordan de gør, og hvad de får ud af det.
Som medarbejder har du måske oplevet, at en borger henvender sig til dig med ny viden, som vedkommende har fået på Facebook. Men hvad gør man i sådan en situation? Få fem gode råd fra antropolog Natasja Kingod, der er igang med at forske i emnet.
10 kommuner delte erfaringer og fik ny viden om kompetenceudvikling af faste teams i ældreplejen på temadag i København.
Danske kommuner kan lære meget af norske kommuner, når det handler om at kopiere andres gode løsninger, mener analysechef i Center for Offentlig Innovation (COI), Ole Bech Lykkebo.
Hvad er forskellen på videndeling og spredning? Og hvad skal der til for, at en god idé spreder sig? Vi har spurgt Majken Præstbro, der er relationschef i COI.
RUC-forskeren Tina Øllgaard Bentzen forklarer i denne video, hvordan fjerner bøvl - og skaber mere kerneopgave og mindre bureaukrati.
I Køge Kommune har ledere og medarbejdere i hjemmeplejen styrket sammenhængen og kvaliteten i hjælpen til borgerne over hele døgnet gennem Samskabt styring.
Ny forskning baseret på analyse af de gode eksempler i kommunerne skal bidrage med viden om, hvordan man skaber lokal styring med fokus på tillid, kernopgaven og samskabt styring