På Holluf Pile Skole skaber en ny funktion som karrierelærer bedre samarbejde og større sammenhæng mellem vejledning og undervisning.
Læs mere
Kan man gøre dansk mere praksisnært ved at tænke karrierelæring og innovation ind i faget? Ja, lyder det fra dansklærer og UU-vejleder.
Læs mere
Skoleledere og KUI-ledere har sammen med to forskere sporet sig ind på, hvad der kendetegner god ledelse af karrierelæring.
Læs mere
I Fredericia har KUI og skolerne gode erfaringer med at koordinere tæt og søge fælles løsninger på vejledningsopgaven.
Læs mere
Lærer og skolevejleder Mette Rosenberg har gode erfaringer med at inddrage elever i vejledningsforløb.
Læs mere
Praksisnær uddannelsesvejledning skal have lov at fylde, hvis de unges uddannelsesvalg skal udfordres, mener skoleleder.
Læs mere
Skolen skal uddanne for livet, ikke kun for arbejdslivet, lyder det fra UU-vejleder, der inddrager eleverne i vejledningsaktiviteter.
Læs mere
På Campusskolen i Ringsted lærer elever, at karrierer sjældent følger en lige vej, og at identitet og selvforståelse er nøglen til gode valg.
Læs mere
Hvad er de 9 kendetegn for kvalitet i uddannelsesvejledning og karrierelæring i skolen? Forsker Randi Boelskifte Skovhus giver svarene.
Læs mere
60 lærere, vejledere og ledere fra 6 kommuner skal samarbejde om at hjælpe unge til oplyst uddannelsesvalg.
Læs mere