Klik dig frem til din profil og download et værktøj til dialog om kompetencer i forhold til informationssikkerhed.
Læs mere
Se med i denne dilemmafilm om den ældre mand, som vil have hjælp til at bruge sin kones Nem-ID. Hvad gør I i jeres Borgerservice, når I står i samme situation?
Læs mere
Regler er regler, og de skal følges. Men er det så let? Se med i denne film, hvor tre borgerservicemedarbejdere vender dagens begivenheder.
Læs mere
Hvad gør man, når borgerne taler højt i Borgerservice om deres personlige forhold? Se med i dilemmafilmen her.
Læs mere
En række kommuner har sat sig sammen og defineret gode eksempler på adfærd, der kan hjælpe til en stærk kultur for informationssikkerhed. En hensigtsmæssig indretning i jeres lokaler kan være med til…
Læs mere
Medarbejdere og ledere skal passe godt på borgernes data. Men hvordan gør man? I Aabenraa Kommune har de arbejdet med fysisk indretning af Borgerservice og tidsbestilling som veje til bedre…
Læs mere
En række kommuner har sat sig sammen og defineret gode eksempler på adfærd, der kan hjælpe til en stærk kultur for informationssikkerhed. Et vigtigt aspekt af det, drejer sig om organisering. Læs fem…
Læs mere
I Brøndby Kommune er informationssikkerhed en selvfølgelighed. Den er forankret overalt i organisationen fra direktion til borgerservicemedarbejder og ud i hver enkelt forvaltning. Læs her, hvordan…
Læs mere
God systemadfærd er centralt, når I skal arbejde med at gøre jeres kultur for informationssikkerhed stærkere. En række kommuner har sat sig sammen og peget på, hvor der ofte er behov for ekstra…
Læs mere
Informationssikkerhed handler ikke bare om tekniske systemer og regler. Det handler i høj grad om bevidsthed om, hvordan man som medarbejder håndterer dilemmaer i borgerkontakten, som kan opstå, når…
Læs mere
Kommunerne vil gerne undgå sikkerhedsbrud, og at borgernes personlige oplysninger bliver kompromitteret. For at lykkes med det kan kommunerne understøtte medarbejdernes kompetencer med værktøjer…
Læs mere