Dansk- og matematiklærer skruede op for medbestemmelse og udfordrede elevernes præsentationer i tværfagligt aktionslæringsforløb.
Læs mere
Det er ikke hver dag, en lærer bruger billeder af sig selv i undervisningen, men det viste sig at være et lille greb med en god effekt.
Læs mere
Sådan lød opfordringen i et aktionslæringsforløb i dansk og natur/teknik, som startede med små snemænd i skolens fryser.
Læs mere
Det motiverer eleverne i 3.-6. klasse , når de oplever, at læreren griber deres ideer, og de får medindflydelse på undervisningen.
Læs mere
Camilla og Helene fra Voerladegårdskole sætter turbo på selvbestemmelsen i 3. og 4. årgang. Det giver både glæde og fordybelse.
Læs mere
Aktionslæringsvejleder fortæller, hvad motivation i skolen er, og hvordan ensformige skoledage kan varieres, så motivationen får et boost.
Læs mere
Det kræver noget ekstra at få alle elever med. Her er nogle af de udfordringer, som lærere i nyt projekt står med i dagligdagen.
Læs mere
Hvorfor skal jeg lære det her, og hvad kan jeg bruge det til? Simuleret virkelighed gør undervisningen mere relevant for eleverne.
Læs mere