Leg i udskolingen og tillid mellem lærere og elever gav ro i klasserne på Christiansfeld Skole.
Læs mere
Det er svært at få store elever motiveret til at lære. Det kræver mod fra lærerne, og lederne skal med ud i klasserne, siger ledelseskonsulent.
Læs mere
Korte beskeder, masser af bevægelse og ting fra elevernes hverdag bringer motivation ind i undervisningen.
Læs mere
Lyrik-konkurrence uden regler satte fut i de store elever. Få inspiration til at skabe engagement i udskolingen.
Læs mere
De ældste elever bliver mere motiverede, når de inddrages, arbejder undersøgende og får flere deltagelsesmuligheder, viser erfaringer.
Læs mere
En appelsin lægger op til et hav af undersøgelser. Eleverne tog ejerskab, da naturfagslærer Elisabeth eksperimenterede.
Læs mere
Findes der særlige greb, der kan øge engagement og læringslyst blandt de ældste elever? Og hvordan har skolerne arbejdet med motivation? EVA-konsulent giver svarene.
Læs mere
Lærer Marc Nydal Jørgensen deler sine tips til at skabe motivation hos de store elever.
Læs mere
Lærer og læringsvejleder Lonni Carlsen har deltaget i 'Motivation i udskolingen'. Hun mener, at tydelige rammer for undervisningen gør, at alle elever kan rykke sig.
Læs mere
Otte skoler i hele landet sætter variation på skoleskemaet i nyt Fremfærdprojekt. Mere variation i hverdagen skal højne de store elevers motivation.
Læs mere
En flok teenagere gaber og triller tommelfingre. De går i 8. klasse og synes, at undervisningen er kedelig. Så hvad skal der til for at motivere dem?
Læs mere
Ønsket om at styrke 7.-9. klasses elevers motivation og udbytte af undervisningen i folkeskolen ligger bag et nyt Fremfærd-projekt, der skal udvikle og eksperimentere med varierede…
Læs mere
Varieret undervisning i udskolingen
Danmarks Evalueringsinstitut - EVA har som vidensgrundlag for projektet samlet forskning og litteratur i publikationen "Varieret undervisning i udskolingen"
Her kan du blandt andet læse bud på, hvordan man kan tænke variation ind i sin praksis, og hvordan man kan undersøge variation i sin egen praksis.