Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Digitalisering
Tre kommuner introducerer lige nu ny teknologi til deres medarbejdere med støtte fra Fremfærd. Der er plads til en kommune mere.
Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan du få støtte til at hjælpe digitalt udfordrede borgere.
Hvordan kan kommunerne hjælpe borgerne til større digital selvstændighed? Det sætter et nyt Fremfærd-projekt fokus på.
Digitalisering skal være en tryg oplevelse for borgerne, og ingen skal efterlades. Det var nogle af pointerne ved debat om digital inklusion.
17 kommuner er netop gået i gang med at styrke beskæftigelsesindsatsen med mere fokus på digitale løsninger og virtuelle kontaktformer.
Den digitale udvikling skal i højere grad hjælpe og understøtte medarbejdere og ledere i beskæftigelsesindsatsen.
Et pilotprojekt om brug af et talegenkendelsessystem giver gode erfaringer. Medarbejderne er blevet mere effektive, og arbejdsmiljøet er blevet bedre i Viborg Kommune.