Gode råd til arbejdet med trivselsplaner

Før I går i gang med arbejdet med Trivselsplaner, giver det mening at arbejdspladsen forholder sig til nogle få centrale spørgsmål. Hvilken rolle skal ledelsen fx spille? Hvordan skal arbejdet organiseres, og hvordan vil I følge op?

Af Sine Molbæk-Steensig 01/05/2019
Fremfærd

Vi anbefaler, at ledelse og medarbejdere forholder sig til nogle centrale spørgsmål, inden I går i gang med at anvende Trivselsplaner.

Herunder finder I hjælpespørgsmål til planlægning af arbejdet med Trivselsplaner samt to videoer og en artikel, der indeholder gode råd fra et botilbud, der har erfaringer med trivselsplaner.

Gode råd

Inden I går i gang med at anvende trivselsplaner, er det en god idé, at ledelse og medarbejdere forholder sig til nogle centrale spørgsmål. Her får du et skema, der hjælper jer i gang.

Download skema 

Her får du både pårørende, medarbejdere og ledelsens perspektiv.

 

trekløver

Læs artikel om Trekløveret, der var de første til at arbejde med trivselsplaner - dog under navnet håndteringsbeskrivelser.

Botilbud: Ens arbejdsgange giver tryghed for borgerne