Viden på Tværs

Kommunikationsrådgiver til projektkommunikation

STILLINGSOPSLAG: Vil du være med på holdet bag Viden på Tværs?

Af Mia Dalby Larsen 23/06/2021

Vil du være med, når arbejdsmarkedets parter sammen med medarbejdere og ledere i kommunerne udvikler løsninger på nogle af de store velfærdsudfordringer? Når SOSU’en eller pædagogen og deres ledere sammen udvikler det nære sundhedsvæsen, arbejdsmiljøet eller afbureaukratiserer og skaber mindre bøvl og mere mening. Eller når en kommune eller en arbejdsplads giver bud på, hvordan man på tværs af faggrupper skaber den effektive og meningsfulde indsats, der hjælper borgeren til beskæftigelse, ud af mistrivsel eller til en mere selvhjulpen hverdag?

Ovenstående er eksempler på nogle af de udfordringer, som KL og de faglige organisationer i Forhandlingsfællesskabet arbejder med at finde løsninger på. Og det er eksempler på emner for nogle af de mange projekter, som Viden på Tværs hjælper på vej gennem kommunikationsrådgivning i projekterne og gennem historiefortælling og eksempler på websitet vpt.dk.

Det skal du arbejde med

Viden på Tværs er en kommunikationsenhed, der giver kommunikationsfaglig rådgivning og støtte til projekter og indsatser, som KL og de faglige organisationer arbejder med i fællesskab. Vi driver også websitet vpt.dk, og vi skriver og kommunikerer til og om medarbejdere og ledere i kommunerne inden for alle de emner, som er relevante for dem.

Vi ønsker at styrke vores strategiske kommunikation, og vi har travlt, for der er mange, som efterspørger vores hjælp. Derfor søger vi en kommunikationsrådgiver med stærk faglighed og solide samarbejdsevner. Opgaverne kan falde inden for hele den kommunikationsfaglige palette – den ene dag sidder du i et rådgivningsmøde med en gruppe projektledere, eller du leverer den kommunikationsstrategiske vinkel, når der skal forberedes en god drøftelse eller et beslutningsoplæg i et af Fremfærds ekspertområder eller i et af de andre fora, hvor parterne mødes. Den næste dag er du ude og skrive, tage billeder og lave en kort video fra en konference.

Du bliver fast kontaktperson for en række projekter, som du følger fra start til slut – typisk over et år eller mere – men vi springer også på kryds og tværs og hjælper hinanden i enheden. For at være dygtig i jobbet er det nødvendigt både at kunne tænke strategisk og være god til planlægning samt at kunne oversætte de store dagsordener til levende fortællinger og skarpe budskaber - og mere konkret at kunne sætte pen til papir og at kunne tage et billede, lægge et opslag på LinkedIn og redigere en side på vores website.

Vi har brug for dig, der kommer med:

  • En bred kommunikationsfaglig erfaring fra en kommunikationsafdeling eksempelvis i en interesseorganisation eller i region, stat eller kommune. Eller måske har du bureau-erfaring. Det er et plus, hvis du tidligere har arbejdet med projektkommunikation eller som kommunikationspartner, hvor du er fast samarbejdspartner for en portefølje af afdelinger eller projekter.
     
  • Interesse og lyst til - og også meget gerne erfaring med - at arbejde i et politisk miljø med parterne på det kommunale arbejdsmarked som de primære samarbejdspartnere. Du skal være god til og trives med at begå dig i et stort netværk af interessenter og have en forståelse af de forskellige roller, der er i et partssamarbejde - inklusive din egen rolle. 
     
  • Sikkerhed i at bruge din egen viden og faglighed til at rådgive og understøtte andre.
     
  • Engagement i og lyst til at bidrage til at udvikle arbejdspladser og opgaver i kommunerne.
     
  • Nysgerrighed, gåpåmod og lyst til at lære nyt sammen med dine kolleger.

Derudover forventer vi, at:

  • Du har en relevant uddannelse inden for kommunikation og minimum fem års relevant erfaring.
     
  • Du har lyst og kompetencer til at drive alle dele af et forløb fra start til slut – selvom du ikke behøver være ekspert i det hele.
     
  • Du trives med at arbejde på en lille arbejdsplads, hvor hjælp og sparring blandt kolleger er en selvfølge.

Det kan vi tilbyde:

  • En fast fuldtidsstilling med løn efter aftale.
     
  • Fire engagerede kolleger, der hver især har egne spidskompetencer, men som sammen kan det meste inden for kommunikation og journalistik.
     
  • Et udfordrende job i et spændende politisk miljø, hvor du får et stort netværk og er med til at sætte præg på de dagsordener, der er vigtige for de 500.000 medarbejdere og ledere i kommunerne og for de borgere, som de arbejder for.

Vi har kontorer sammen med Forhandlingsfællesskabet i Løngangstræde 25 i det indre København.

Du kan se mere om os på vpt.dk. Tjek også fremfærd.dk og sparkweb.dk, for det er blandt andet projekter herfra, vi understøtter.

Send os et CV og en ansøgning, hvor du fortæller, hvad du kan byde ind med hos os – herunder hvilke kommunikationsfaglige spidskompetencer, du kan styrke vores kommunikationsteam med. Medsend også eksempler på kommunikationsfaglige opgaver, du er stolt af at have løst.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe eller skrive til leder af VPT, Mia Dalby Larsen, mdl@vpt.dk, tlf 24760885 i uge 26-28 og igen i 32. I uge 29 og 30 har vi lukket, og i uge 31 kan du ringe eller skrive til journalist Irene Aya Schou på ias@vpt.dk på tlf:  28871755. Ansøgning sendes til Lone Skovgaard Jensen på  sikkermail@forhandlingsfaellesskabet.dk eller lsj@forhandlingsfaellesskabet.dk mærket Kommunikationsrådgiver VPT i emnefeltet.

Ansøgningsfristen er fredag den 13. august kl. 12. Vi forventer at holde 1. samtaler den 18. og 19. august og 2. samtale den 24. august. I forbindelse med 2. samtale vil der indgå en caseopgave.

 

Ansøg nu

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe eller skrive til leder af VPT, Mia Dalby Larsen, mdl@vpt.dk, tlf 24760885 i uge 26-28 og igen i 32. I uge 29 og 30 har vi lukket, og i uge 31 kan du ringe eller skrive til journalist Irene Aya Schou på ias@vpt.dk på tlf:  28871755. Ansøgning sendes til Lone Skovgaard Jensen på  sikkermail@forhandlingsfaellesskabet.dk eller lsj@forhandlingsfaellesskabet.dk, mærket Kommunikationsrådgiver VPT i emnefeltet.

Ansøgningsfristen er fredag den 13. august kl. 12. Vi forventer at holde 1. samtaler den 18. og 19. august og 2. samtale den 24. august. I forbindelse med 2. samtale vil der indgå en caseopgave.